Американските компании за кредитни картички „Виза“ и „Мастеркард“ се соочуваат со колективна тужба од трговци во Британија поради надоместоци за обработка на плаќањата по построга регулаторна контрола и спорови во САД.
„Виза“ и „Мастеркард“ долго време доминираа на пазарот за платежни картички, што го привлече вниманието на британските пратеници и предизвика бран барања за построг регулаторен надзор.
Британскиот регулатор за платежни системи (PSR) во прелиминарниот извештај, објавен пред минатата недела, заклучи дека „Виза“ и „Мастеркард“ значително ги зголемиле надоместоците за плаќање со картички, а има малку докази дека значително го подобриле квалитетот на услугата. Зголемените надоместоци ги чинеа британските компании повеќе од 250 милиони фунти, според проценките во прелиминарниот извештај на PSR од 158 страници.
„ПСР откри дека во текот на изминатите пет години, по сметките за промените во обемот, „Виза“ и „Мастеркард“ ја проширија својата мрежа и ги зголемија надоместоците за повеќе од 30 проценти во реални услови, со малку докази за соодветно подобрување во квалитетот на услугите“, се вели во соопштението за печатот на регулаторот.
Стотици трговци оттогаш поднесоа жалби до судот за конкуренција во Лондон против „Виза“ и „Мастеркард“, тврдејќи дека тие се преплатени.
Во 2022 година, ним им се придружија Commercial and Interregional Card Claims, специјализиран правен тим од адвокатската канцеларија Харкус Паркер, кој бараше компензација во име на група трговци.
Судот првично одби да го сослуша случајот според британскиот закон што ги регулира колективните тужби, слично на оној во САД. Минатиот петок тие посочија дека можеби ќе го прифатат, а одлуката може да влијае и на другите обвинители, забележа Ројтерс.
Кон крајот на март, двата гиганти со картички се согласија на малку помали такси за плаќања со кредитни и дебитни картички во САД во наредните години, како дел од спогодбата што треба да им заштеди на трговците околу 30 милијарди долари. Ќе ги укине и одредбите кои ги спречуваат трговците да ги насочуваат клиентите кон поевтини начини на плаќање.