Европската непрофитна организација за заштита на приватноста NOYB (None of Your Business), со седиште во Виена, поднесе жалба до Австриската агенција за заштита на податоци (DSB) против Mozilla, тврдејќи дека компанијата ја користи функцијата за приватност на Firefox, овозможена без да побара согласност, следете го однесувањето на корисниците на мрежата.
Станува збор за функцијата „Privacy-Preserving Attribution“ (PPA) која е развиена во соработка со Мета, компанијата која ги поседува Facebook, Instagram и WhatsApp. Автоматски беше овозможена како експериментална функција во верзијата 128 на Firefox, која беше објавена во јули оваа година.
Според NOYB, Mozilla ја користи оваа функција за да го следи однесувањето на корисниците на Firefox на веб-локациите.
„Спротивно на нејзиното смирувачко име, оваа технологија му овозможува на Firefox да го следи однесувањето на корисниците на веб-локациите. „Во суштина, прелистувачот сега го контролира следењето наместо поединечни веб-локации“, се вели во жалбата на NOYB. „Иако ова може да биде подобрување во однос на уште поинвазивното следење колачиња, компанијата никогаш не ги прашала своите корисници дали сакаат да го овозможат тоа. Наместо тоа, Mozilla одлучи да го вклучи стандардно кога луѓето инсталираат неодамнешно ажурирање на софтверот“.
Според NOYB, PPA му дозволува на Firefox да складира податоци за интеракциите на корисниците со рекламите и да ги собира тие информации за огласувачите. Mozilla тврди дека овој систем ја подобрува приватноста со мерење на перформансите на рекламите без прибирање податоци за поединечни корисници.
Сепак, NOYB вели дека дел од следењето се врши во Firefox, што ги крши правата на корисниците на прелистувачите гарантирани со Општата регулатива за заштита на податоците на ЕУ (GDPR).
„Mozilla штотуку го сфати наративот дека рекламната индустрија има право да ги следи корисниците преку претворање на Firefox во алатка за мерење на перформансите на рекламите“, велат од NOYB. „Иако Mozilla можеби имаше добри намери, PPA најверојатно нема да ги замени колачињата и другите алатки за следење. Тоа е само ново, дополнително средство за следење на корисниците“.
Во документот за поддршка објавен во јули, Mozilla ја опиша PPA како „неинвазивна алтернатива за следење преку страници“, дизајнирана да им помогне на огласувачите да ја проценат ефективноста на нивните реклами без да споделуваат информации за однесувањето на корисниците на интернет. Mozilla тврди дека PPA не ги споделува информациите за пребарување со трети страни, вклучително и самата компанија, и дека огласувачите добиваат само збирни податоци за перформансите на рекламите.
Корисниците на Firefox може да ја оневозможат функцијата PPA со отворање на поставките за приватност и безбедност на прелистувачот и отштиклирање на опцијата „Дозволи веб-локациите да вршат мерење реклами за зачувување на приватноста“.
Од Mozilla велат дека кодот за PPA, иако е вклучен во Firefox 128, не бил активиран и дека не биле снимени или испратени никакви кориснички податоци. Компанијата соопшти дека сегашното повторување на PPA тестот е ограничено на веб-страницата на Mozilla Developer Network, но дека компанијата сè уште верува дека PPA е важен чекор кон подобрување на приватноста на Интернет. Во оправдувањето на автоматското вклучување на оваа функција без согласност од корисникот, Mozilla рече дека корисниците не можат да донесат информирана одлука и дека „објаснувањето на систем како PPA би било тешка задача“. „Со нетрпение очекуваме да работиме со NOYB и други за да ја расчистиме конфузијата околу нашиот пристап“, рече портпаролот на компанијата.
„Срамота е организација како Mozilla да верува дека корисниците се премногу глупави за да кажат да или не“, рече Феликс Миколас, адвокат за заштита на податоци во NOYB. „Корисниците треба да можат да направат избор и оваа функција треба да биде стандардно исклучена.