Освен што и родителите и децата се под стрес поради набавката на потребниот прибор, на многу деца им е тешко да се вратат на училиште, особено ако навикнале на сосема поинаква рутина и начин на живот за време на летниот распуст, но и ако не чувствуваат поддршка во одделението или класот.
Затоа е важно ние како родители или старатели да им ја пружиме потребната емоционална поддршка за да им го олесниме враќањето на училиште, тоа да помине што побезболно, а децата да можат понатаму да напредуваат.
1. Внимателно набљудувајте
Првиот чекор е да внимавате на знаците. Многу деца нема отворено да зборуваат за тоа како се чувствуваат. Ако добро го познавате детето, внимавајте на какви било невообичаени знаци на однесување што може да укажуваат на тоа дека е вознемирено, се плаши или не сака да се врати на училиште. Ова може да биде предизвик бидејќи повеќето деца нема отворено да ги изразат или покажат своите грижи. Затоа е важно директно да комуницирате и да ги прашате како се чувствуваат. Во зависност од исходот, може, но и не мора да се отворат, и тоа е во ред.
2. Покажете емпатија
Понекогаш поради „проблемите на возрасните“ како што се отплата на кредити, односи и работа, може лесно да се занемарат работите низ кои минуваат децата. Децата се подеднакво чувствителни на загриженост, тешкотии и емоционален стрес, а на нивната училишна возраст, особено е важно да бидат вреднувани и да се сочувствува со нивните мисли и перцепции.
Според д-р Гвен Девар, која во својата работа особено се посветува на емпатијата кон децата, кога децата чувствуваат дека можат да сметаат на нашата емоционална и физичка поддршка, тоа им ја зголемува самодовербата да создадат силни и сигурни односи со другите. Ова може да биде од непроценлива помош за нив во одделението.
3. Бидете искрено љубопитни
Љубопитноста е моќна алатка бидејќи поттикнува емпатија и создава блискост. На пример, прашајте го детето како се чувствува во врска со почнувањето на училиште. Најверојатно, меѓу другото, ќе отвори разговор за новото полугодие, проблематичните соученици и омилените наставници. Да се биде искрен со желба да се дознае како се чувствува детето е одличен начин да се воспостави емоционална врска и да се изгради доверба.
4. Бидете искрени, но и заштитнички настроени
Децата заслужуваат да знаат колку светот може да биде опасен, но иако е важно да бидеме искрени за опасностите во светот, сепак е потребно да ја ограничиме прекумерната изложеност на социјалните мрежи и вознемирувачките вести. Наместо тоа, инвестирајте време во позитивното уверување на децата преку гледање едукативни филмови, играње игри и избирање воншколски активности, спорт или хоби што ги интересира. Обидете се да му создадете свет во кој тоа само ќе избере во која насока сака да оди во текот на новата учебна година.
5. Воспоставете рутина
Воспоставувањето на доследна рутина може да им даде сигурна структура на децата која може да им помогне правилно да управуваат со своите емоции на училиште, да напредуваат емоционално и да се чувствуваат сигурни во нивната непосредна околина. Воспоставувањето или повторното воспоставување на редовната рутина може да ги поттикне младите да чувствуваат контрола над својата околина. Тие, исто така, ќе се чувствуваат побезбедни во училницата ако чувствуваат сигурност во домот.